2013. július 31., szerda

A Balaton titka


Amikor felszállsz a fedélzetre megszűnsz létezni. Eggyé válsz a végtelen vízzel, együtt táncolsz a lágy hullámokkal, fényed pedig a nap uralkodó sugaraitól kapod.
Nincs múltam, nincs jövőm, senki vagyok ezen a hajón. Sodródom a part felé, keresem a kapaszkodási pontokat, s közben teljesen üres mindenem. Nem egyszerű „kikapcsolásról“ van szó, ez ennél több… újjászületés, megszűnés, majd felemelkedés.
 Némává tesz a végtelenség, sejtjeimet átjárja a hullámok tánca…
Ha visszaemlékszem ezekre a pillanatokra, érzem, hogy jelentős átalakítást végeztek bennem. Az élmények új embert kreáltak, és feltöltöttek az összes létező jó érzéssel: szeretettel, hálával, boldogsággal, elégedettséggel.
Nekem nem szabad azt mondanom, hogy örökre, mert a felnőttek kinevetnek. Csak pár hónapot, pár évet kérhetek, de nekem ez nem elég. Már késő visszabújni a magas, erős falak mögé, amiket én magam építettem. Most már megtaláltam a helyem… belém költözött egy idegen, de nyugodt érzés. Nem akartam menekülni, nem hiányzott az „életem”. Ott volt az életem, ott vezette a hajót. Hálás vagyok, hogy sikerült megélnem a boldogságot… méghozzá azt a fajtáját, ami a valóság boldogsága, amibe vegyül némi könny is, de pont ezért csodálatos. Szinte kézzel tudtam tapintani magamban ezt a különleges ajándékot. Nem emelkedett felém magas felhő formájában a megfoghatatlan érzés, inkább otthont talált bennem. Csendes volt, kedves és simogató. Mindig emlékeztetett, hogy ez most a való lét, de mégis szorosan ölelt körbe… nem hagyta, hogy csalódjak.

Ha most kívánhatnék valamit, akkor megállítanám az időt. Ha le tudnám festeni a bennem lakó állapotot, megtenném… odaajándékoznám az örökkévalóságnak, a jövőbeli énemnek. Azt akarom, hogy örökre emlékezzem arra, mennyire boldog volt, mindegy mi is történik majd a ködös felnőtt létben…

U.I.: Ajánlom ezt annak a maroknyi embernek, akik mindig mellettem állnak, és még a barátaimnak mondhatom őket.

G.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése