2012. augusztus 25., szombat

I heard wonders

Mikor az ember szerelmes, száll a lelke, nem is a Földön él, hanem valahol az érzelmek országában. Amikor reménytelenül szerelmes, akkor képes órákon keresztül rágódni, szenvedni, mindent feltűnően és rengeteg fájdalommal elviselni. De… ha van olyan bátor, hogy szívén hordja a másik szerelmét, s a másik is mélyen őrzi őt… akkor nagyon nehéz megszólalni.
Szeretlek. Ezt a szót hallom nap mint nap, s ezt a szót mondom én is. De ez képtelen lefedni az összes érzésemet. Mint a vihar, úgy csapnak le rám, aztán, mint a forró napsütés, megpirongatja arcom… s végül túlcsordulnak rajtam, hogy majd könnyek formájában ereszkedjenek le párás szememből.
Az összes emlékem odatódul a fejembe, mikor elalszom. Elrepítenek egy másik helyre, ahol újra visszatérnek a régi érzések, a régi gyermeki remegések a szerelem nagy ismeretlenségétől.
Néha azt érzem, hogy egészen egyszerűen megőrülök. Olyan egyszerűen. Ülök az ágyban, és felé bámulok. Olyan világos a nyári éjszaka, hogy tisztán látom rozsdabarna haját, és hallom hangos lélegzetét. Hogy lehettem ennyire óvatlan? Hogyan hihettem azt, hogy ebben a világban megszülethet egy olyan csoda, ami örökké él? Hihetetlen tud lenni az élet, a sors. Régen fogalmam sem volt arról, mi az igazi szerelem, szeretet, mert bent ragadtam a reménytelenségben. Igen hamar elindultam az ellentétes irányba, és elértem, hogy az egyetlen életben tartó erő az, hogy Őt szeretem…
Feltettem alig egy évvel ezelőtt egy kérdést: képes leszek újra elfelezni a szívem? Kibontakozott bennem a szerelem szelleme, és átvette az irányítást. Kételkedtem… aztán Ő megfogta a kezem, és leültünk egy lépcsőfokra. Megvárt, én pedig most is ezt hálálom. Elborít a szerelem… fontosabb, mint az étel, a levegő, a víz… rohanok a vesztembe, igen, tudom én is… de most már tudom ésszel is kezelni az érzést. Megtanultam ezen a nyáron eltitkolni azt, hogy néha képtelen vagyok kordában tartani ezt az óriási lelki kincset… hidd el, veszélyes az óriási szerelem. A szeretet mindenre képes, pont ezért. Elpusztít mindent és elszigetel, ha nem vigyázunk.
Rettegve olvasok a múltból. A lelkemet páratlan szervnek írtam. Ült a jeges szélben, habár érezte már, hogy párra akadt… az utolsó percig magányos maradt a bennem élő szellem… amíg csak lehetett kiélvezte a szabadságát.

A szerelem elvitte a magányos, szárnyaló lelkem egy részét. A nagyon egyedi, művészi hidegségű szívet, és oda vezetett, hogy elindított egy másik irányba… Ő már látta előre, hogy mi lakik bennem. Megremegek, ha visszaolvasom a fél évvel ezelőtti bejegyzéseimet. Egy szabad, szerelemes lelkű, boldog embert látok a sorok között táncolni. Elképesztő, hogy akkor mennyi minden tökéletes volt… s aztán a valóság belém szúrta éles tőrjét. Gondolkodásra és fájdalmas órákra kényszerített, és elérte, hogy halálos adagban kapjam a szerelmet. Talán a szívem kicsit megroppant az óriási súly alatt…
Olyannak kell lennem, mint Ő. Igen ez a megoldás… hisz néha titkon annyira irigy vagyok, hogy majd megemészt az iránta való vágyakozás. Kell a lelkemnek az alkotó, egyedi része a múltból, a jelenből a független és mély érzésű rész, és a jövőből… egy céltudatos én, aki nagyon szeret, de képes megállni a két, saját lábán…

„Kisherceg, remélem egyszer hozzád is eljutnak majd a szavaim, és egyszer felolvashatok neked valami szívhez szóló írást, ami alatt könnybe lábad a szemem, te pedig ámuldozva ölelsz magadhoz.“

Geisterfahrer.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése