2012. november 19., hétfő

Amikor a szív és az ész beszélgetni kezdenek...


-Annyira szánni valóan gyenge vagy…
-Miért mondod mindig ezt? –remegett már dühében, miközben érezte, hogy a világ körülötte szép lassan megsemmisül…
-Miért nem foglalkozol magaddal? Miért kellett teljesen odaadnod magad valaki másnak? Nem értelek… folyton szorongsz, szomorkodsz, közben pedig meg van a párod.
-Te ezt nem értheted. Én nem állhatok meg… nekem dobognom kell még évtizedekig, és ehhez kell valami erős motiváció. S erre ott van Ő… Ő az egyetlen motiváció a fáradt hétköznapokban, Ő a mosoly, Ő az ölelés, Ő maga az élet és a boldogság. A magány meghal, ha a közelembe kerül. Nem tudok, és nem akarok róla lemondani. Mindig remegek, ha végre meg tudom, hogy eljön. Próbáltam már önálló és kemény lenni a valóság szürke mezején, de nem sikerült. Megszállottan kergetem Őt, aki a szerelem allegóriája. Félek, ha elhagy, megszakadok… megszakad a szív…
-Annyi minden vesz körbe, annyi célod van, annyi mindent kipróbáltál már! Miért vagy megszállott? Miért élvezed ezt a reménytelen játékot? Miért hiszed azt, hogy örökké veled marad, feleségül vesz, és beköltöztet egy szép házba? Szánni való vagy, még mindig. Gyerekesek az álmaid, te is tudod, hogy ez nem tarthat örökké.
-Ugyan miért nem? Nincs bennem elég kitartás? De, az bőven akad… csak úgy, mint a hibáim, amiket megtanult elfogadni és szeretni. Az örökkévalóságban is hiszek, muszáj benne hinnem, különben mi értelme lenne egyáltalán szeretni? Ha egyszer majd összetör, akkor azt fogom mondani, hogy az összes szilánkban ott van benne ő is, és rettentően fog majd fájni, de tudni fogom a szilánkok összeillesztése közben, hogy képes voltam igazán szeretni és ebben a szerelemben képletesen is, de meghalni. Nem hiszek már a racionalitásban. Hazudnak az emberek, nem merik bevallani azt, hogy mit akarnak, és miért nem akarnak már a barátaim lenni. A szerelemben minden egyes szót ki akarok mondani és minden pillanatot meg akarok örökíteni. Mert kell, mert erről szól az élet, hogy megtöltsük minden egyes percét… én a szerelemmel akarom megtölteni.
-Minek neked ekkora szenvedély? Nem látod, hogy csak a céljai érdeklik, és az élete?
-Azt mondta, hogy ő nem rangsorol. Én pedig hiszek neki. Engem is érdekel a jövőm, de valamiért képtelen voltam arra, hogy beengedjem az érzelmek elé a racionális, világi dolgokat. Pontosan tudom, hogy mit akarok, és keményen küzdöm érte… az utóbbi pár eredményemet pont Őneki köszönhetem. Az erőnek, ami felemel, az Ő egyetlen szavának, ami elindított az úton.
-Muszáj, hogy megállj egy pillanatra és gondolkozz… vagy inkább megteszem én helyetted. Ne rohanj a vesztedbe… szeress, de ne ragaszkodj mérhetetlenül. Őt is, és végül magadat is megfojtod majd… meg fogsz fulladni a rengeteg érzésben, ami felgyülemlett benned, és amit képtelen leszel majd idővel kezelni. Okosan kell szeretni. Elfogadni a jelent, Őt, az életét, és minden hibáját. Nehéz feladat, de ha az örökkévalóságot tűzted ki célul, minden erődre szükséged lesz. Álmodj te is, ahogyan ő teszi, de a saját álmaidat kövesd. Légy mellette, de magadba is találj vissza. Tanuld meg, hogy az ember élete nagy részében végülis egyedül van… a tudatával és a szívével. Egyedül vizsgázik, egyedül tanul, egyedül éri el a célját. Körbevehetnek ezren is akár, a bensőd, akkor is egy különleges és egyedi magányt fog alkotni. Becsüld meg, amid van, ne sírj, hogyha csak néha van veled. Fő, hogy ott van és boldoggá tesz.
-Tudom. Meg is becsülöm. Csak… telhetetlenné váltam, és nem volt megállás. Ő a hősöm, és az egyetlen ember, aki képes az önzetlenségre. Érted már, miért szeretem annyira? Megtaláltam magam benne, egy olyan tükörbe nézek, amiben az összes ellentétes vonásom is benne van. Nem engedhetem el… túl boldoggá váltam mellette.
-Túl boldog… ne mondd ezt, rosszul hangzik. Légy csak szimplán boldog… ha túlzásba viszed megsérülsz, ő pedig továbbáll. Ha te összetörsz, már nem tud megszerelni…
Légy hálás, de ne beszélj folyton… légy színes, mint az őszi levél, de hordozd magadban a csendességét és a szerénységét is.
Ideje felállni arról a bizonyos padlóról és felnőni. Nem szabadna egy ilyen gyönyörű és boldog évfordulót elrontani…

Üdvözlettel: Szív és Ész…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése